Gadżety reklamowe od lat cieszą się dużą popularnością wśród firm, którym zależy na szerzeniu swojego pozytywnego wizerunku i rozpoznawalności marki. Pisałem już o tym w popularnym na blogu, artykule. Polacy lubią dostawać darmowe prezenty, a dla firmy jest to doskonała forma reklamy. Upominek z logo lub hasłem reklamowym marki jest dobrą inwestycją, mimo że z roku na rok nieco zmieniają się trendy w popularności poszczególnych gadżetów reklamowych.
Jakie gadżety reklamowe cieszą się wielką popularnością od lat?
Najpopularniejsze gadżety reklamowe to takie, które mimo niewielkich nakładów, dają obdarowanym praktyczne korzyści, a firmie niezłą reklamę. Należą do nich:
– kubki z logo lub sloganem reklamowym
Nowy kubek zawsze się przyda. Jeśli do tego ma ciekawy design, jest chętnie używany. To dobra inwestycja, zważywszy na to, że może rozreklamować ofiarodawcę w całkiem szerokim zakresie. Wystarczy, że osoba, która go dostanie, zrobi sobie kawę i będzie z niego korzystać podczas wideokonferencji, czy rozmów przez kamerkę.
– długopisy
Długopisów nigdy za wiele. Zaprojektowany w ciekawej kolorystyce kojarzonej z daną firmą długopis, posiadający jej logo, będzie przyciągał uwagę, kiedy jego posiadacz posłuży się nim. A że długopis często mamy przy sobie i korzystamy z niego poza domem, jest szansa, że zwróci uwagę wielu osób.
– kalendarze i organizery
Kalendarze mogą mieć różne formy, od ściennych, poprzez biurkowe, aż po książkowe. Mogą być też w formie mini jako kalendarzyki, które nosi się w torebce. Bardzo popularną formą takiej reklamy od lat są kieszonkowe twarde kalendarzyki, które można nosić przy sobie, nawet w dokumentach. Z jednej strony jest kalendarz, a z drugiej reklama firmy.
– breloczki i smycze reklamowe z nadrukiem
Breloki do kluczy to również tania inwestycja w reklamę. Upominek taki ucieszy każdego, ponieważ kluczami posługują się wszyscy. Jeśli do tego będzie miał oryginalny designerki wygląd, marka będzie się dobrze kojarzyć.
– parasolki z nadrukiem
Bardzo funkcjonalny gadżet, ucieszy szczególnie wtedy, gdy będzie rozdawany podczas deszczowej pogody. Inwestując w ten gadżet ma się pewność, że zobaczy go więcej ludzi, ponieważ osoba obdarowana będzie wychodzić z nim na zewnątrz, a tym samym promować firmę.
Jakie gadżety w ostatnim czasie zyskują dużą popularność?
Z sezonu na sezon popularne zaczynają być gadżety, które wpisują się w aktualne trendy związane ze stylem życia. Dobrze postrzegane są więc wszelkie gadżety promujące ekologię, takie jak papierowe, czy szklane słomki, ceramiczne kubki, czy lniane torby na zakupy. Bogatsze firmy inwestują też w cieszące się popularnością gadżety sportowe, czy technologiczne. Należą do nich powerbanki, akcesoria do biegania, czy rowerowe, krokomierze, pendrive’y i wiele innych. Ostatnio dużą popularność zyskują też słodycze, np. cukierki, zapakowane w papierki z logo firmy. Wszystko wskazuje na to, że w przyszłym roku coraz większą popularność będą zdobywały gadżety z recyklingu i wszystkie wpisujące się w ekologiczny styl życia. Przykładem może być wielorazowa butelka na wodę.
W gadżety reklamowe warto inwestować, gdyż jest to doskonała promocja marki. Poza tym firma, która rozdaje prezenty, dobrze się ludziom kojarzy. Jeśli do tego, są one funkcjonalne, oryginalne i estetyczne, a do tego ekologiczne, czyli modne, tym lepiej dla marki. Budowanie wizerunku za pomocą gadżetów reklamowych to jedno z najlepszych narzędzi marketingowych, jakie wymyślono. Zawsze działa i przynosi korzyści w przyszłości. Poniesione inwestycje zwracają się, a marka zyskuje popularność.